November 13-án jelenik meg utoljára az Elle magazin Magyarországon.
A magazin a lapnak küldött közleményében azt írta:
„Az Elle magazin először 2001 szeptemberében jelent meg Magyarországon, szabadságra és merészségre buzdítva olvasóit, legyen szó akár a divatról, akár arról, hogy megkérdőjelezzék a társadalmi szerepeket. Ösztönözte a nőket, hogy felfedezzék és ünnepeljék egyéni stílusukat az élet minden területén.”
Az ELLE volt az első a hazai divatlapok között, melynek címlapján smink nélküli, plus size, kerekes székes és transznemű modell szerepelt.
„Az ELLE Magyarország mindig is különleges helyet foglalt el a márka nemzetközi kiadásai között. Lívia és szerkesztőségi csapata nemzetközi színvonalon dolgozta fel a világban a nők számára fontos témákat, alkalmazkodva a magyar olvasók igényeihez. Szomorúak vagyunk, hogy ez a csodálatos kaland most véget ér, de reméljük, hogy a közeljövőben újra folytatódhat” – nyilatkozta Valéria Bessollo Llopiz, az ELLE nemzetközi igazgatója.
A lapot kiadó Central Médiacsoport közleményében azt írja, a magazin kampányaiban a nők helyzetének javítását tűzte ki célul, így aktívan foglalkozott a kisebbségek helyzetével, és olyan, női lapokban ritkán helyet kapó témákkal, mint a női drogfogyasztás vagy a prostitúció. Kiállt a nemi egyenlőtlenségek felszámolásáért a munkahelyen, és a nők számának növeléséért a STEM szektorban. Kiemelten segítette a fiatal művészek pályakezdését olyan pályázataival, mint az Elle Young Talent vagy az Elle Irodalmi díj. A márka főbb eseményei az Elle Fashion Show és az Elle Société Talks voltak, utóbbi szintén fontos társadalmi kérdésekben szervezett beszélgetéseket.
„Az ELLE Magyarország bezárásával a hazai sajtópiac egyik legszínesebb, leginkább előremutató, a valóságra leginkább reflektáló divatmagazinja szűnik meg 2020 végén. Köszönjük a szerkesztőségi csapat kreatív és innovatív munkáját” – nyilatkozta Lipták Tímea, a Central Médiacsoport magazin-üzletágának igazgatója.
Az utolsó lapszám és az elle.hu december 31-ig érhető el.